Opis: 

Dwie siostry, Isabelle i Vianne, dzieli wszystko: wiek, okoliczności, w jakich przyszło im dorastać, i doświadczenia. Kiedy w 1940 roku do Francji wkracza armia niemiecka, każda z nich rozpoczyna własną niebezpieczną drogę do przetrwania, miłości i wolności.

Zbuntowana Isabelle dołącza do ruchu oporu, nie zważając na śmiertelne niebezpieczeństwo, jakie ściąga na całą rodzinę. Opuszczona przez zmobilizowanego męża Vianne musi przyjąć do swego domu wroga. Cena za uratowanie własnego życia i dzieci z czasem staje się dramatycznie wysoka…

Lubimy czytać 

Moja opinia:  

Czy zdziwi kogoś moja pozytywna opinia na temat tej książki? Chyba nie. Nosiłam się z zamiarem przeczytania jej od bardzo dawna, wiedząc jednocześnie, że czeka mnie prawdziwa czytelnicza uczta. Nie pomyliłam się. Kristin Hannah nie bez powodu jest jedną z najlepszych obecnie pisarek, które mają niezwykły talent literacki. Poetyckie pióro, umiejętność przyciągania czytelnika, czarowania go. Miałam przyjemność czytać tę książkę przez trzy wieczory, po bardzo trudnych dniach. Jest niezwykła, naprawdę. Nie sposób było się od niej oderwać pomimo piekących oczu i bólu głowy. Była tego warta.
Z ogromnym żalem odłożyłam ją jako przeczytaną na półkę. Bardzo przywiązałam się do kobiecych bohaterek tej powieści - tytułowego Słowika, Isabelle i jej siostry, Vianne. Chciałabym mieć przy sobie takie kompanki w razie wszelkich kłopotów. 

Jeśli jesteście jeszcze przed lekturą tej powieści, to bardzo wam zazdroszczę. Polecam ją każdemu.

10/10

Tytuł: Słowik
Autor: Kristin Hannah
Wydawnictwo: Świat Książki
rok wydania: 2016
okładka: miękka
liczba stron: 560

Brak komentarzy: