Chyba przyszła pora na to, by powiedzieć coś o sobie. Co nieco możecie przeczytać w zakładce Kim jestem?, ale dziś dowiedzie się, jak wygląda moje życie książkoholka.

Zapraszam na 25 książkowych faktów o mnie :)


1. Pasją do czytania (szczęśliwie) zaraziła mnie mama.

2. Książka, która zapoczątkowała moją miłość do literatury to W pustyni i w puszczy Henryka Sienkiewicza.

3. Moją ulubioną lekturą szkolną jest Plastusiowy pamiętnik Marii Kownackiej.

4. Moja kiełkująca kolekcja książek liczy obecnie około 65 sztuk (dlaczego nie wpisali mnie jeszcze do Księgi Rekordów Guinessa?...) 

5. Moi ulubieni pisarze to: Jane Austen, Magdalena Witkiewicz, Per Petterson i Karl Ove Knausgård.

6. Nie mam i nie zamierzam mieć czytnika Kindle ani żadnych temu podobnych urządzeń. Ebooki to zabójstwo dla moich oczu. Uznaję tylko wersje papierowe.

7. Jestem wzrokowcem, więc audiobooki są złem niemal piekielnym.

8. Uwielbiam zbierać i zapisywać ulubione cytaty z książek.

9. Czytam z prędkością 2, czasem 2,5 strony w ciągu minuty (zależy to oczywiście od druku i ilości tekstu na jednej stronie.

10. Używam tylko zakładek - ewentualnie ptasiego piórka. Zero skrawków papierków, telefonu itp.

11. Im obszerniejsza książka, tym lepiej :)

12. Potrafię godzinami (dosłownie godzinami) przebywać w księgarni i oglądać książki.

13. Dostaję depresji, kiedy okazuje się, że nie mogę sobie w danej chwili pozwolić na zakup jakiejś książki :(

14. Kocham zapach książek. Zwłaszcza nowych ♥

15. Odkąd zaczęłam chodzić do gimnazjum, znienawidziłam czytanie szkolnych lektur - nie można  skrzywdzić książki bardziej niż zrobić z niej obowiązkową lekturę i nakazać czytać.

16. Czytam głównie powieści obyczajowe i romanse, uwielbiam literaturę klasyczną.

17. Kiedyś podczas czytania lubiłam mieć ciszę. Dziś nie przeszkadzają mi rozmowy czy włączony telewizor.

18. Nie mam ulubionej pory dnia na czytanie - robię to, kiedy po prostu mam na to ochotę (ale noc rezerwuję w całości na sen :D)

19. Jak czytanie, to tylko z gorącą herbatą ♥

20. Bardzo lubię czytać w podróży - najbardziej podczas podróży autostradą.

21. Uwielbiam widok ludzi czytających w miejscach publicznych.

22. Biblioteczka mojej mamy liczy sobie około 300 książek - moim niemal życiowym celem jest pobicie tego wyniku. Najlepiej dwukrotnie.

23. Nie wyobrażam sobie pokoju bez książek - to tak, jakby nie było w nim okna albo ściany.

24. Zakochuję się w bohaterach literackich ♥

25. Nałogowym książkoholikiem jestem od 6 lat. 

Brak komentarzy: