Hmm... Chyba trudno mi będzie podsumować ten rok w kilku zgrabnych zdaniach. Wiele się działo, wiele się mogło zadziać, wiele się zmieniło - i mam też świadomość, że w kolejnym roku zmieni się jeszcze więcej.
Przeróżne większe i mniejsze zawirowania w moim prywatnym i zawodowym życiu odsunęły mnie niestety od częstego sięgania po książki, chociaż muszę się też przyznać, że jest w tym trochę mojej ludzkiej winy. Oczywiście lenistwo. Tak. Zamiast popracować nad wzbogaceniem słownictwa, sięgałam po jakieś seriale, czasem filmiki na YT, które nic znaczącego nie wnosiły do mojego życia, przynosząc tylko chwilową, tanią rozrywkę.
Moja absencja spowodowana była także nowymi obowiązkami, z jakimi wiąże się moja nowa/stara pasja - dziennikarstwo motorsportowe. Rok 2019 zaowocował w możliwości, dzięki którym realizuję się jako dziennikarka, pisząc artykuły o mojej wielkiej miłości, jaką jest Formuła 1.
Kończąc moją spowiedź, chciałam obiecać poprawę na przyszły rok i powrót do regularnego czytania.

Ale książki są cierpliwie i właśnie za to je kocham ♥

Oto 10 najlepszych książek, jakie przeczytałam w 2019 roku 
(jak zauważycie, nie ma z tym zestawieniu wielu nowości czytelniczych z minionych dwunastu miesięcy - to moje prywatne top 10, a są w nim książki, które naprawdę warte są uwagi, bez względu na datę ich wydania)


10. "Gawędy o wilkach i innych zwierzętach" Marcin Kostrzyński 

(recenzja)

 


9. "Wiadomość" Tove Jansson  

(recenzja

 

 

8. "Mechanik.Kulisy padoku F1 i tajemnice rywalizacji" Marc "Elvis" Priestley 

(recenzja)

 

7. "Robert Kubica. Wyścig życia" Agnieszka Skórzewska, Marcin Słoński

 

6."I góry odpowiedziały echem" Khaled Hosseini 

(recenzja


 

5. "Tysiąc wspaniałych słońc" Khaled Hosseini 

(recenzja)

 

4. "Kamienny Anioł" Margaret Laurence 

(recenzja)

 

3. "Reputacje" Juan Gabriel Vásquez

(recenzja

 

2. "Księga Diny" Herbjørg Wassmo

(recenzja)

 

1. "Niezniszczalny. Niesamowita historia Roberta Kubicy" Cezary Gutowski, Aldona Marciniak 

(recenzja



2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam Ci zdecydowanie książki Hosseiniego, "Kamiennego Anioła" i "Reputacje" - wspaniałe i naprawdę masz niezłą burzę w głowie po ich przeczytaniu ;)

      Usuń