Wystarczyła jedna chwila, by Mia straciła wszystko. W tragicznym wypadku na ośnieżonej drodze w Oregonie giną jej rodzice i młodszy brat Teddy. Ona sama znajduje się w stanie zawieszenia między życiem a śmiercią. Kiedy lekarze walczą o jej życie w szpitalu, Mia wspomina swoje dotychczasowe życie, analizuje wydarzenia i stara się wybrać - umrzeć czy żyć dalej. Z jednej strony chciałaby dołączyć do swojej rodziny - gdziekolwiek by się teraz znajdowali. Jedyną osobą, która
 powstrzymuje ją od podjęcia tej decyzji jest jej ukochany, Adam.




Jest to książka mało obszerna, jeśli chodzi o treść, ale treść, która nie raz dawała mi do myślenia. Zaczęłam się zastanawiać nad tymi wszystkimi małymi rzeczami, które sprawiają w życiu radość, a jednak na co dzień pozostają niezauważone. Każdego z nas może spotkać taki niespodziewany moment, gdy całe nasze życie lega w gruzach.

Zostań jeśli kochasz jest książką z gatunku, za którym nie przepadam. Czytanie młodzieżówek nie dostarcza mi specjalnej rozrywki, lecz muszę przyznać, że moja przyjaciółka sprawiła mi dość udany prezent pod choinkę.

Książkę czyta się bardzo szybko i łatwo, wystarczy praktycznie jedno popołudnie. Język, którym posługuje się autorka jest lekki i zrozumiały. Wątek śmierci klinicznej i wewnętrznej walki bohaterki między być a nie być jest dobrze rozwinięty, choć brakowało mi konkretnej akcji.

Jest godna polecenia, choćby ze względu na oryginalny pomysł i historię zmuszającą do refleksji, ale nie jest ona arcydziełem. Nie ma tutaj mowy o stwierdzeniu, że się zakochałam czy że jestem totalnie nią zauroczona. Mimo to, spędziłam z tą książką przyjemne zimowe godziny przy ciastkach i gorącym kakao.

Mam nadzieję, że Wróć jeśli pamiętasz zachowała poziom pierwszej części i nie spotka mnie zawód. Do filmu, mimo tylu recenzji i tych "ochów" i "achów" nie zdołałam się jeszcze przekonać.

6/10 

Tytuł: Zostań jeśli kochasz
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
rok wydania: 2014
okładka: miękka
liczba stron: 248

Brak komentarzy: